Basant la campanya en el Màrketing Directe i per transmetre “en viu” i empíricament aquesta personalització, 100.000 persones van rebre un test grafològic real i personalitzat.
Cada client havia d’escriure, en l’espai en blanc, la frase: “Hola me llamo... (el seu nom) y soy así”.
Un cop escrit, el client retirava la peça interior i descobria que la frase amb el seu nom que acabava d’escriure ja estava escrita amb 15 estils caligràfics diferents.
Cada versió portava un anàlisi caligràfic realitzat per calígrafs oficials. El client havia de buscar la caligrafia que més s’assemblava a la seva i al trobar-la descobria les seves característiques grafològiques. D'aquesta manera, i amb la descripció de personalitat que apareixia, el client podia saber quin dels tres tipus de fons d'inversió que componien la gamma "Fondos Soy Así" es corresponia millor amb el seu perfil.
A l’interior del test grafològic, el client trobava tota la informació necessària per a contractar els “Fondos Soy Así”. Aquí és on s'explicaven les característiques dels fons "Soy Así Cauto", "Soy Así Flexible" i el "Soy Así Dinámico", que es gestionen en funció dels objectius i preferències d'inversió de cada client.
El resultat final d’aquesta campanya basada en Marketing Directe va ser que Caja Madrid va aconseguir captar més de 235 milions d’euros, un 147% sobre l’objectiu. A més, va guanyar el Sol d’Or al Festival Iberoamericà de la Comunicació Publicitària “El Sol” en la categoria de Marketing Directe.
A la pàgina web de l'agència que va portar a terme aquesta campanya, Shackleton, hi ha més informació i un vídeo on s'explica tot el que es va realitzar per a fer publicitat dels nous fons d'inversió de Caja Madrid.
Considero que es tracta d'una campanya molt creativa i original.
No hay comentarios:
Publicar un comentario