miércoles, 12 de noviembre de 2008

Campanya Viral de Levi's

Fa uns mesos Levi’s va iniciar una nova campanya de màrqueting anomenada “Live Unbuttoned”. Es tracta d’una campanya a nivell mundial que pretén donar a conèixer el nou aspecte homogeneïtzat dels texans bàsics de la marca: els 501.

Ignorava que existís diferència entre el disseny dels 501 en els 110 països que es venen, i tot i que el president de Levi’s assenyala aquesta homogenització com una decisió d’enviar al mercat mundial una senyal idèntica d’imatge de marca, em pregunto si la situació de crisi econòmica que estem vivint té alguna cosa a veure, ja que evidentment s’estalvien una bona quantitat de diners en el moment en que es posen a vendre un mateix model, en serie i per tots els països.

Però el que importa en aquest cas és com la marca dóna a conèixer el seu nou producte. Levi’s llença una campanya de vídeos virals per a promocionar els seus texans amb botons en comptes de amb cremallera, i per aquells que encara dubten de l’ús dels vídeos virals com a part d’una estratègia de màrqueting, aquí teniu un bon exemple per deixar de fer-ho, ja que aquest vídeo va aconseguir 2,5 milions de visites a Youtube en només una setmana:

A més a més, l’empresa ha creat una web en la que els usuaris poden escollir un personatge (que apareixerà en la bragueta d’uns pantalons cordats amb botons), personalitzar el missatge que volen que diguin els personatges (peculiars, per cert) i enviar l’animació als seus amics i familiars. Està bé, però es tracta d’una viralitat que em recorda a la campanya dels Elfos del passat Nadal (aquella que podies col·locar la teva fotografia a la cara d’uns Elfos que ballaven).

Tornant a la campanya de vídeos viral, trobem varis exemples que anuncien aquesta homogeneïtzació. Els penjo a continuació.


Només afegir que l’agència responsable d’aquesta publicitat és Cutwater.

No hay comentarios: