viernes, 24 de octubre de 2008

San Inspirational 2008

Tal i com ja vaig comentar la setmana passada, avui toca parlar del festival de publicitat interactiva que presenta la IAB i que ha batejat, en aquesta segona edició, com a “San Inspirational”.

“San Inspirational” es presenta amb un esperit innovador i transgressor, tant per la seva estructura com pel seu contingut i pretén convertir-se de nou amb el festival més innovador del mercat publicitari. Per aquest motiu, la IAB convertirà el Convento de Boadilla de Madrid en un espai de reflexió i motivació per tots els assistents que podran descobrir l’origen de la inspiració dels millors projectes de l’any. Com veieu, es tracta de picar l’ullet a la comunitat eclesiàstica, ja que entre publicitaris es parla d’inspiració divina o gurús il·luminats quan de cop apareix la “big idea”. Aquest és, doncs, el motiu pel qual el festival es porta a terme en un convent.

Aquest any la direcció del festival estarà a càrrec d’Enrique Lara, anomenat recentment vice-president de l’associació. S’incorporaran tres tipus de continguts: Conferències Plenàries, Workshops i la Sala de Projeccions. Els premis, set en total, reconeixeran els millors projectes interactius de l’any i els resultats es donaran a conèixer a través de muntatges audiovisuals per tal d’insistir en la importància de la nova era digital.

Les entrades, i aquí és on volia arribar jo, tenen diferents preus per a associats, col·laboradors i no associats. En el nostre cas, com a estudiants que som, una entrada per a assistir al festival els dies 26 i 27 novembre ens costaria 244€. Considero que ens tornem a trobar en aquell punt, del que ja en feia crítica en el primer post, d’enormes contradiccions en el nostre sector.

La nostra generació és la més vinculada al món d’Internet, la que dedica més hores a navegar per la xarxa i, pràcticament, la que està més al dia de les noves incorporacions. La nostra generació és, segurament, la que més apostarà per descobrir noves formes d’arribar als diferents públics objectius a través d’Internet, la que més apostarà per la interactivitat en un món digital on els mitjans convencionals i la publicitat tradicional cada vegada cauen més en decadència i desús. Si nosaltres som “la” generació se’ns hauria de posar més a l’abast el poder començar a mamar què s’està fent a hores d’ara en comunicació interactiva, per on van els fils, com s’està treballant, quins projectes estan triomfant... i amb una entrada de 244€ està clar que no se’ns posen facilitats, ja que molts pocs s’ho podran permetre.

Se’m fa estrany veure que en un sector com el de la comunicació en el que el coneixement de tot allò que ens envolta és crucial per al desenvolupament de bones campanyes sigui dels més tancats.

Tot i la meva sorpresa davant d’aquest fet, espero que el festival sigui tot un èxit i que les agències que hi assisteixin puguin ensenyar-nos, el dia de demà, tot allò que a hores d’ara ja es respira en termes de publicitat interactiva.

No hay comentarios: